USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

Mitä SquareTrade-vakuutus kattaa?

Turvaamme mobiililaitteesi kaikilta arkielämän vahingoilta heti ensimmäisestä päivästä alkaen, laitteesi on turvattu myös normaalikäytössä aiheutuneilta mekaanisilta ja sähköisiltä vioilta valmistajan takuuajan päätyttyä. (Vakuutus ei kata laitteen tahallista vahingoittamista, hukkaamista tai varkautta.) Voit hakea vuoden aikana kahdesti korvausta vakuutetulle laitteellesi.

Alla on osittainen lista tapahtumista ja vahingoista, joita emme korvaa (täydellisen listan löydät kohdasta vakuutusehdot):

  • Laitteen katoaminen tai varastaminen.
  • Viat, jotka johtuvat laitteen väärinkäytöstä, välinpitämättömyydestä tai laitteesi asianmukaisen huollon puuttesta.
  • Kosmeettiset viat, jotka eivät vaikuta laitteen toimintaan.
  • Vahingot, jotka koskevat lisälaitteita, ml. laturi ja jatkokaapelit.
  • Ohjelmistoon ja tiedostoihin liittyvät ongelmat, kuten virukset, vakoiluohjelmat, hävinneet tiedostot tai korruptoituneet ohjelmat, jne.

Miten ilmoitan vahingosta?

Täyttääksesi vahinkoilmoituksen, klikkaa tästä.

Ennen kuin aloitat:

  • Ota esille maksukortti omavastuun veloitusta varten.
  • Apple-laitteiden omistajille:
    Sinun tulee kytkeä Etsi iPhone -toiminto pois päältä ennen kuin voimme hyväksyä vahinkoilmoituksesi. Klikkaa tästä saadaksesi apua.

Jos et kytke Etsi iPhone -toimintoa pois päältä, voimme veloittaa jopa 800 € rikesakon (sakko ei ylitä laitteen ostohintaa).

Mistä löydän laitteeni IMEI-koodin?

IOS-laitteissa (iPhonet ja iPadit):

Vaihtoehto 1: Näppäile*#06# puhelimeesi. IMEI-koodin pitäisi ilmestyä näytölle.

Vaihtoehto 2: Mene Asetukset-valikkoon > Yleiset > Tietoja ja rullaa alas nähdäksesi 15-numeroisen IMEI-koodin. Jos sinulla on iPhone 6S tai iPhone 6S Plus, löydät sarjanumerosi edellä mainitulla tavalla, mutta myös SIM-kortin alustasta. Useimmissa iPhone ja iPad -malleissa SIM-kortin alusta on laitteen sivulla. Vanhemmissa malleissa SIM-kortin alusta on laitteen yläreunassa. Työnnä paperiliittimen pää alustan vieressä olevaan reikään avataksesi sen.

Vaihtoehto 3: Cellular-mallisissa iPad -laitteissa, iPhone 5 -puhelimissa ja sitä uudemmissa malleissa IMEI-koodi on yleensä painettu laitteen takakannen alaosaan.

Vaihtoehto 4: Avaa tietokoneella iTunes. Jos käytät Macia, mene iTunesiin > Asetukset. Jos käytät tietokonetta, valitse Muokkaa > Asetukset – klikkaa Laitteet-välilehteä – pidä hiiren osoitinta iOS-laitteen varmuuskopion päällä, niin näet IMEI-numeron.

Android-laitteissa:

Vaihtoehto 1: Näppäile laitteeseesi *#06#. IMEI-koodin pitäisi ilmestyä näytölle.

Vaihtoehto 2: Mene puhelimesi Asetukset-valikkoon > Tietoja Laitteesta > Tila. Rullaa alaspäin nähdäksesi IMEI:n.

Vaihtoehto 3: Jos laitteessasi on irrotettava akku, IMEI-numero on painettu myös akun alle.

Jos laitettasi ei voi enää laittaa päälle:

1) Tarkista laitteen alkuperäisen myyntilaatikon viivakoodi.

2) Tarkista puhelinoperaattorilta laitteen oston yhteydessä saamasi sopimus.

3) Soita puhelinoperaattorillesi tai tarkista viimeisin puhelinlaskusi IMEI-koodin löytämiseksi.

Tabletit, jotka eivä ole Cellular-mallia:

SIM-kortittomissa tableteissa ei ole IMEI-koodia. Soita meille tehdäksesi vahinkoilmoituksen.

Kuinka varmuuskopioin ja palautan laitteeni takaisin alkuperäisiin tehdasasetuksiin?

Paina tästä, saat ohjeistuksen kuinka varmuuskopioida ja palauttaa laitteeseesi alkuperaeiset tehdasasetukset.

Kuinka otan yhteyttä SquareTradeen?

Täyttääksesi vahinkoilmoituksen, klikkaa tästä.

Peruaksesi vakuutuksen, ota yhteyttä operaattoriisi.

Onko omavastuuta?

Omavastuu koskee kaikkia korvauksia ja sen summa riippuu vakuutetun laitteen arvosta. Tarkista tarkka summa SquareTradelta saamastasi sähköpostista.

Kuinka korvaavan laitteen toimitus seuraavaksi päiväksi toimii?

Täyttääksesi vahinkoilmoituksen, klikkaa tästä.

Ennen kuin aloitat:

  • Ota esille maksukortti omavastuun veloitusta varten.
  • Apple-laitteiden omistajille:
    Sinun tulee kytkeä Etsi iPhone -toiminto pois päältä ennen kuin voimme hyväksyä vahinkoilmoituksesi. Klikkaa tästä saadaksesi apua.

Jos et kytke Etsi iPhone -toimintoa pois päältä, voimme veloittaa jopa 800 € rikesakon (sakko ei ylitä laitteen ostohintaa).

Jos vahinkoilmoituksesi hyväksytään klo 19 mennessä maanantaina-perjantaina, toimitamme korvaavan laitteen jopa seuraavaksi arkipäiväksi (missä mahdollista). Perjantaisin klo 19 jälkeen tehtyihin korvaushakemuksiin toimitamme laitteen seuraavana tiistaina. Jos rikkoutunutta laitetta täsmälleen vastaavaa mallia ei ole saatavilla, lähetämme mallin, jossa on samat tai vastaavat ominaisuudet.

Ennen kuin annat rikkoutuneen laitteesi kuriirille:

  • Varmuuskopioi tiedot mitkä haluat siirtää korvaavaan laitteeseen.
  • Apple-laitteet: varmista, että Etsi iPhone -toiminto on kytketty pois päältä.
  • Poista SIM, muistikortti ja muut lisälaitteet.
  • Pakkaa pelkästään rikkoutunut laite pakettiin, jonka sait SquareTradelta.
  • Jätä palautuskuori auki kunnes kuriiri saapuu.
  • Sovi hakuaika soittamalla UPS:lle numeroon 09 2311 3406. Ennenkuin soitat varmista, että sinulla on palautustarra lähettyvilläsi.

Lähetä rikkoutunut laite meille seitsemän päivän kuluttua välttääksesi jopa 800 € sakon.

Kuinka hankin uuden vakuutuksen?

Voit hankkia SquareTrade-vakuutuksen mihin tahansa uuteen puhelimeen tai tablettiin, joka on hankittu Elisan tai DNAn myymälästä tai Elisa Saunalahden verkkokaupasta. Osta vakuutus laitteen oston yhteydessä.

Miten muutan laskutustietojani tai lopetan vakuutuksen?

Jos haluat muuttaa laskutustietojasi tai lopettaa SquareTrade-vakuutuksesi, olethan yhteydessä matkapuhelinoperaattoriisi.

Pitääkö minun ilmoittaa erikseen SquareTradelle, kun päivitän laitteeni uuteen?

Saadaksesi SquareTrade-vakuutuksen uudelle laitteellesi, voit hankkia sen laitteen oston yhteydessä. Sinun ei tarvitse tehdä mitään, jos haluat jatkaa vanhan laitteesi SquareTrade-vakuutusta. Jos haluat lopettaa vanhan laitteen vakuutuksen, ilmoitathan siitä matkapuhelinoperaattorillesi.

Voinko siirtää vakuutukseni toiselle henkilölle?

Ei, SquareTrade-vakuutusta ei voi siirtää toiselle henkilölle.

Ostin uuden puhelimen, johon sain vakuutuksen ensimmäiseksi kuukaudeksi ilmaiseksi. Milloin saan ensimmäisen laskun?

Mobiilioperaattorisi laskuttaa kuukausimaksun toisesta kuukaudesta alkaen samana päivänä vakuutetun laitteesi kanssa. Voit tarkistaa kampanjan päättymisajankohdan laskustasi.