Apple iOS
- Lataa iTunes tietokoneellesi
Lataa iTunes, tai jos sinulla on se, varmista että sinulla on uusin versio täältä: http://www.apple.com/fi/itunes/download/.
- Varmuuskopioi tietosi
Liitä laite tietokoneeseen iPhonen latausjohdolla. iTunesin pitäisi avautua automaattisesti ja aloittaa varmuuskopion tekemisen.
Jos varmuuskopiointi ei ala automaattisesti, avaa iTunes ja klikkaa iPhone/iPad kuvaketta vasemmasta yläkulmasta. Valitse Yhteenveto, ja Varmuuskopioi käsin ja palauta ja sitten Varmuuskopioi nyt.
Odota että varmuuskopio on tehty. Jos et ole varmuuskopioinut laitettesi hetkeen (tai koskaan), se saattaa kestää jopa yli 30 minuuttia.
- Tehdasasetusten palautus
Kun laitteesi on varmuuskopioitu, voit palauttaa tehdasasetukset. Voit tehdä tämän kahdella tavalla.
Tehdasasetusten palautus asetuksissa
Jos kosketusnäyttö toimii, tämä on helpoin tapa:- Avaa Asetukset ja valitse Yleiset.
- Valitse Nollaa.
- Valitse Poista kaikki sisältö ja asetukset. Sinun pitää mahdollisesti laittaa salasanasi.
- Vahvista valinta ja valitse Nollaa laite.
Tehdasasetusten palauttaminen iTunesissa:
- Liitä laite tietokoneeseen USB kaapelilla.
- iTunesissa, klikkaa Palauta iPhone.
- Seuraa ohjeita jotka löytyvät tästä linkistä: https://support.apple.com/fi-fi/HT201252.
Palautus voi kestää noin 10 minuuttia.
5.
Kun puhelimesi toimii jälleen, voit palauttaa tietosi. Tee tehdasasetusten palautus uudestaan ja tällä kertaa valitse "Palauta iTunes-varmuuskopiosta" kun aloitat asennuksen.
Seuraamalla näitä ohjeita, laitteesi pitäisi olla kunnossa. Jos ongelma palaa kun palautat varmuuskopiosi, on jokin sovellus todennäköisesti syy. Sinun pitää poistaa sovelluksia kunnes löydät ongelmanlähteen (voit asentaa ne uudelleen kun löydät ongelman).
- Testaa puhelimesi
Suorita käyttöönotto ohjeiden mukaisesti. Valitse pyydettäessä Ota käyttöön uutena iPhonena. Napauta sitten Seuraava. Ohita Apple ID -kirjautuminen siltä varalta, että alkuperäinen ongelma liittyi iCloudissa olevaan sisältöösi. Jos laite toimii ongelmitta, ohjelmistovika on korjattu
Jos ongelma jatkuu, syynä voi olla laitevika. Ilmoita ongelmasta osoitteessa www.squaretrade.fi.
- Palauta varmuuskopio
Kun puhelimesi toimii jälleen, voit palauttaa tietosi. Tee tehdasasetusten palautus uudestaan ja tällä kertaa valitse "Palauta iTunes-varmuuskopiosta" kun aloitat asennuksen.
Seuraamalla näitä ohjeita, laitteesi pitäisi olla kunnossa. Jos ongelma palaa kun palautat varmuuskopiosi, on jokin sovellus todennäköisesti syy. Sinun pitää poistaa sovelluksia kunnes löydät ongelmanlähteen (voit asentaa ne uudelleen kun löydät ongelman).